11 Kasım 2014 Salı

İngiltere Hazırlıkları Erken Başladı!!

İngiltere, değişken iklimiyle Temmuz ayında bile beni şaşkına çevirmişken , Aralık ayında neler neler göreceğim kimbilir.. Tatile çıkmama daha 15 gün olmasına rağmen,  tipik bir kadın olarak şimdiden düşünmeye başladım yanıma alacaklarımı.. Hem yağmur, hem rüzgar hem de soğuk-ayaz olur diye tedbirli gitmem gerektiğini düşünüyorum.  Hava durumu ise şimdilik böyle görünüyor:
Aralık İngiltere Hava Durumu


Vize başvurumun tamamlanmasının ardından sıra geldi planlara..  İlk olarak yaptığım şey bir haftalık program çıkarıp hangi gün hangi şehirde kalacağımı ve bu şehirlere nasıl ulaşım sağlayabileceğimi tespit etmek oldu. Bunu yaparken https://www.firstgreatwestern.co.uk/ sitesinden fiyat ve tren seferleri  hakkında çok detaylı bilgilere ulaştım. Sonuç olarak 2 gece Londra’da, 2 gece Bournemouth’da , 2 gece Oxford'da ve 1 gece de Manchester’da olmak üzere toplam 7 geceyi İngiltere’de geçirmeye karar verdim. Ankara’dan Londra-Gatwick Havalimanı’na  THY  ile gidiş geliş 850 TL’ye uçak biletimi de aldım. Konaklamayı da netleştirdikten sonra şehirlerarası tren biletlerimi de First Great Western’in sitesinden uygun fiyata satın aldım. Böylece hem masraflarımı bir miktar da olsa bölmüş oldum hem de bu sayede orada vakit kaybetmeden gezebileceğim. Bu adımları yurtdışına tur ile gitmek istemeyen herkese şiddetle tavsiye ediyorum.

Gezimin temelini oluşturduktan sonra tek eksiğim yanıma alacağım eşyalarımın listesi.. Yurtdışına ilk defa kış ayında gideceğim için biraz endişeliyim aslında. Yanıma kesinlikle kalın ve sıcak tutacak her türlü eşyayı alacağım. En kalın montuma ek olarak atkı, eldiven, çizme, şemsiye, kazak ve kalın taytlar sanırım yeterli olacak . Kalın eşyalar götürürken fotoğraflarda da iyi görünmem gerektiği koşulunu unutmuyorum tabikide :) (çünkü dünyaca tanınmış bir çok dil okulunu ziyaret edeceğim..)  
Kıyafetleri ayarladıktan sonra yanıma alacaklarım şöyle :
- Mp3 player ( uçakta telefon şarjım bitmesin diye) ve tabletim
- Geçen sene Londra'dan aldığım OYSTER CARD (içinde kalanları kullanabiliyor muyuz acaba?)
- İnternetten araştırdığım kadarıyla şehirlerin önemli yerlerinin listesi
- Uçak ve tren biletlerim
- Yolculuk yastığı ve diğer tüm kişisel bakım ürünleri (buraya  yazmakla bitmez)
- Nakit para (Güvenlik açısından yanıma yeteri kadar alıp, bazı yerlerde kredi kartı kullanmayı tercih ediyorum)
- Acil durumlar için ilaçlar ve merhemler

İlk defa tek başıma uçacağım ve beni Gatwick’te kimse karşılamayacağı için biraz daha heyecanlıyım. Yurtdışına okumaya giden ve benden daha tecrübesiz  genç arkadaşlarımı çok daha iyi anlayacağım sanırım . Vize başvurum ile ilgili detaylı yazıma BURAYA   tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Ay sonunda görüşmek üzere! 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder