19 Mart 2015 Perşembe

"Amerika Vizeniz Onaylandı"

ABD uçak biletlerimizi aldıktan sonra ilk iş vizeye başvurmak olmuştu. Bu gün için (19.03.2015) saat 08.30 ‘da Ankara Konsolosluğu’ndan randevumu almıştım. Başvuru için kendi web sitesinde gerekli bilgiler ve formlar mevcut. BURAYA tıklayarak ulaşabilirsiniz. Sitede yanınızda getirmeniz gereken evraklar hakkında pek detaylı bilgiler yazmıyor. Bu sebeple anlatmak istiyorum. Öncelikle burdaki en önemli nokta sizi yaşadığınız ülkeye yani Türkiye ‘ye bağlayan şeylerin çok net  ve gerçekçi olmasıdır. Bunu görevliye hissettiremezseniz işiniz gerçekten çok zor. Bağlayıcılığın yetersiz görüldüğü ve bu gerekçeyle red alan pek çok öğrenciye rastladım. Ayrıca sorulara cevap verirken kendinizden emin olmalısınız.

vize başvuru formu
DS-160 formunu dolduktan sonra randevuya gelirken yanınıza alacağınız kağıt.

Şimdi gelelim evraklara ;
1. Geçerli pasaportunuz ve 1 adet biyometrik fotoğraf
2.Web sitesinden doldurduğunuz formun çıktısı ve randevu kağıdınız.
3. Uçak biletiniz ya da rezervasyonunuz ve otel rezervasyonunuz.
4. Yeterli paranızın olduğunu gösteren yakın zamanda bankadan alınmış hesap dökümleriniz, ayrıca sponsor olabilecek birisi varsa onun ingilizce dilekçesi ve hesap dökümleri.
5.Çalışıyorsanız şirket izin yazınız ve maaş bordrolarınız, imzalayan kişinin imza sirküleri ve diğer şirket evrakları.
6.Tapularınız, araba ruhsatları, her türlü mal varlığınızı gösteren evraklarınızın fotokopileri.
7.Evli iseniz evlilik cüzdanı fotokopiniz.
8.Ben vukuatlı nüfus cüzdanı örneği götürdüm ama bakmadılar bile, garanti olsun derseniz benim gibi, götürebilirsiniz.

Randevu ve başvuru formlarını en üste koyacak şekilde evraklarınızı hazırlayın. Hangi evrağın hangi sırada olduğunu bilin ki bir anda sorarsa paniklemeden sakince çıkarıp gösterebilin. Sabah 8.30 randevusu için 8.00 gibi kapıda oldum. Gittiğimde önümde yaklaşık 10 kişilik sıra vardı. Hava soğuktu ve kar yağıyordu, beklerken üşüdüm. İçeriye kesinlikle cep telefonu, tablet, usb bellek, elektronik herhangi bir şey, büyük çantalar, sıvı içecekler fln alınmıyor. Bu konuda hiç esneklik yok tedbirinizi ona göre almayı unutmayın. Sıra hızlıca ilerledi, güvenlik görevlisi ana kapıdan sizi içeri alırken pasaportunuzu istiyor. Daha sonra içeriye doğru yürüyorsunuz. Bir sıra daha var, orada beklerken de pasaportunuzu getiriyor güvenlik görevlisi. Daha sonra güvenlik kontrolüne sıra geliyor. Burada da uçağa biner gibi kemer ve kol saatinizi çıkarıp, evraklarınız ve montunuz ile birlikte x-ray cihazına koyuyorsunuz. Benden boğazlı kazağımın boğazını açıp göstererek  x-rayden geçmemi istediler, çok tuhaftı J  Sonra bir gişeye daha geliyorsunuz, oraya pasaport, fotoğraf ve yukarıda resmini eklediğim internet çıktısını veriyorsunuz. “Görüşmeyi türkçe mi ingilizce mi yapacaksınız?” diye soruyor. Ben türkçe dedim. Pasaport, fotoğraf ve kağıdı alıp size sadece numara sırası veriyor. Sıra ile birlikte büyük bekleme salonuna gidiyorsunuz. Salon banka gibi, gişe numaraları yanıp sönüyor. 2 adet tv var, herkes mecbur bakıyor beklerken. İçeri içecek alınmıyordu ya burada su ve içecek alabileceğiniz makine ve sebil de var. Toplamda 2 adet sıra veriliyor, ilki sadece parmak izi içinmiş. Benim sıram geldiğinde 7 nolu yere yürüdüm. Önce sol 4, sonra sağ 4 ve ardından iki başparmağım aynı anda olmak üzere parmak izim alındı. Görevli bayan pasaportumu,kağıdı ve yeni sıra numarasını uzattı. Yeni sıra ise esas vize görüşmesi içinmiş. Sıra bana gelince derin bir nefes alıp 8 nolu bankoya yürüdüm, bir bayan camın arkasında oturmuş bana bakıyordu, gülümsedim ve merhaba dedim. Türkçe seçmeme rağmen ingilizce konuşmamı istedi, ben de olur dedim mecbur :)

Gelelim bana sorulan sorulara :
1-Amerika’ya ne için gitmek istiyorsunuz? Why would you like to go to USA?
Los Angeles’a turistik gezi yapmak için gitmek istiyorum.
2-Şu anda ne yapıyorsunuz?  What do you do?
4 yıldır jeoloji mühendisi olarak çalışıyorum.
3-Masraflarınızı nasıl karşılayacaksınız? How will you pay your expenses?
Tüm masraflarımı maaşımdan karşılayacağım. Ek olarak da eşim bana sponsordur. Kendisinin ve benim hesap dökümlerimizi , sponsorluk yazısını ve şirket yazılarımı hemen gösterebilirim ( diyip gösterdim, incelediği tek evrak buydu )
4-Daha önce yurtdışında bulundun mu?
Evet,  İtalya, İngiltere,Yunanistan, Malta ve Hollanda’da bulundum.
5-Ne zaman evlendin? When did you get married?
15.06.2012 (İngilizce olarak söyleyemedim birden takıldım, güldüm ve türkçe söyledim)
6-Kiminle gidiyorsunuz?
Eşim ile beraber.
7-Nerelisiniz?
Ankara.
8- Okay, your visa is approved!!
Yuppiii J

Vee bu kağıdı uzattı :

Vizeniz onaylandı kağıdı
Başvurunuz onaylandıktan sonra görevlinin size uzattığı kağıt budur.
Toplamda 2 dakika sürdü sanırım.
Hep o soracak değil ya benim de ona sorularım olduJ Eşimin vizesi eski pasaportundaydı ve 2009'da 10 yıllık verilmişti. Geçerli mi diye sordum. Eski vizeyi gösterdim, yeni pasaportunu gösterdim, inceledi ve vizenin geçerli olduğunu, ikisini beraber götürmemizin yeterli olacağını söyledi.


Götürdüğüm evraklardan sadece maaş ve hesap dökümlerine baktı. Bunun dışında ne bir uçak bileti ne otel rezervasyonu hiçbir şeye bakmadı. Ne zaman gidiyorsunuz diye bile sormadı. Ama bu herkese sormayacağı anlamına gelmiyor. Siz asla eksik evrak ile gitmeyin. 160 dolar başvuru paranız çöpe gitmesin. Daha sonra kuş gibi hafiflereyerek oradan ayrıldım. Pasaportum 5-7 iş günü içerisinde DS-160 formunu doldururken seçtiğim PTT şubesine gelecekmiş.

 Evraklar hakkında ya da başka detaylı şeyler sormak isterseniz yorum olarak yazabilirsiniz.

Ayrıca konsolosluğun kendi hazırlamış olduğu ufak bir tanıtım filmi var, aşağıdaki linke tıklarsanız ulaşabilirsiniz. Hiçbir fikri olmayanlar için güzel bir video olmuş :



Görüşmek üzere!!



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder