27 Aralık 2014 Cumartesi

Bournemouth Hakkında Pek Çok Şey

Bournemouth, şehir sanılmasının aksine  İngiltere'nin Dorset kontluğuna bağlı tek-seviyeli yerel idare birimi ve bir kentsel yerleşkedir. Londra'nın 170 km kadar güneyinde, yaklaşık 170.000 nüfuslu bir kentsel yerleşkedir. Londra’dan  tren ile 1.5  ve otobüs ile yaklaşık 2.5 saat  mesafe katederek ulaşmak mümkündür. Bournemouth’ dan diğer şehirlere de ulaşım oldukça rahattır. Kentin 8 km kuzeyinde Bournemouth Uluslararası Havaalanı yer almaktadır.
Londra ile kıyaslandığında daha ekonomiktir ve bu yönüyle de tam bir öğrenci şehridir. Suç oranı da oldukça düşüktür. Türklerin dil okulu olarak seçtiği bir İngiltere kasabasıdır.

BOURNEMOUTH ‘ TA  2 GECE

İngiltere seyahatimin ilk gecesini Londra’da geçirdikten sonra ertesi sabah erkenden Bournemouth’a gitmek için tren istasyonuna doğru yola çıktım. Tren biletimi First Great Western sitesinden BURAYA tıklayarak satın almıştım. Online bilet aldıktan sonra verilen rezervasyon numarasını istasyondaki bilet makinasına yazarak gerçek biletlerinizi makinadan alabiliyorsunuz. Trenim Londra Waterloo  İstasyonundan sabah 09:35'te kalkıp Bournemouth’a  11:20'de vardı. 1 saat 45 dakika süren yolculuk için kişi başı 11 pound ödedim. İstasyona vardıktan sonra soğuk ve fırtınalı bir hava karşıladı beni. Ramada Encore Otel 'de konaklayacağım için oraya en kısa sürede ulaşmanın yollarını aradım ve ilk gördüğüm otobüs şöforune sordum. Sorduğum otobüs oraya gidiyormuş , hemen bindim ve otobüsün içinde şoförden 1 günlük sınırsız biniş hakkı olan biletlerden satın aldım. Kişi başı 1,60 Pound’du. 
yellow bus


Otele gelince : kısaca temizdi ve şıktı. Oda içerisinde su ısıtıcısı ve çay-kahve olması soğuk havada çok iyi geldi bana. Kış aylarında İngiltere’ye gidenlere verebilecek en büyük tavsiyem ise genelde otellerin gereği kadar ısıtmaya önem vermediği ve bu sebeple kalın pijamalar alınması gerektiğidir. Seyahatim boyunca 4-5 farklı otelde kaldım ve hepsi için aynısı geçerliydi diyebilirim. Kalorifersiz odalarda klimanın maksimum 25 dereceye yükseltildiği ve hiç ısıtmadığı gecelerde soğuktan dondum!

Bournemouth nasıl bir yer diye merak edenler için açıklamak gerekirse, ben aralık ayında gittiğim için biraz şanssızdım sanırım çünkü yazın gerçekten çok çok hareketli bir yer olduğunu duymuştum. Benim gördüğüm daha sakin ve durgun bir şehirdi. Burada yapılabilecek aktivitelere gelecek olursak yazları için çok uzun (7 mil) ve güzel bir sahil şeridi var. Plajının kumu altın rengi ve incecik. Burada pek çok şey var, cafeler ve barlar da mevcut. Su sporları yada plaj oyunları da oldukça fazla.. Merkezde ise benim en çok hoşuma giden Bournemouth Balloon adı verilen ve 500 feet yüksekliğe çıkan dev balon. Buradan kuşbakışı manzara bir harika! Ayrıca balonun içinde bulunduğu yemyeşil alan da eminim çok hoşunuza gidecek.

Bournemouth Balloon
Bournemouth Balloon
Akşam karnım acıkınca ünlü ve iyi bir fish&chips restoranı buldum : Chez Fred 
Menüde çok çeşitli balıklar vardı, porsiyonlar büyük ve lezzetliydi. Fiyatları merak edenler için ise buyurun aşağıdaki resimden inceleyebilirsiniz. Benim bulunduğum tarihlerde 1 pound 3,6 türk lirasına eşitti.

Fish and Chips


Bournemouth’ta yapılması gereken en güzel şeyler ise 10 maddede şöyle sıralanabilir :
- Bournemouth Eye Balloon’da manzaranın tadını çıkarın.
- Oceanarium'da su altı dünyasına yakından bakın.
- Sahilde güneşlenin ve Pier’de yürüyüş yapın.
- Lower ve Upper Gardens’ı görün.
- St. Peter’s Church ziyaret edin.
- Bournemouth International Centre (BIC) ’da mutlaka bir aktiviteye katılın.
- Bournemouth Aviation müzesini görün.
- Pier Zip ‘te adrenalin seviyenizi yükseltin.
- Russell – Cotes Sanat Galerisi ve Müzesini ziyaret edin.
-Bournemouth ayrıca Birleşik Krallığın en büyük ücretsiz plaj festivallerine ev sahipliği yapmaktadır, bunlardan birtanesine katılın.

Bournemouth Sahil ve Pier

Zip Wire


Sorularınız olursa lütfen çekinmeyin ve bana e-mail atın..

9 yorum :

  1. Super bilgiler, teşekkürler!

    YanıtlaSil
  2. Kışın peki çok soğuk oluyor mu ? Bilgi verebilirsiniz ?

    YanıtlaSil
  3. Kışın peki çok soğuk oluyor mu ? Bilgi verebilirsiniz ?

    YanıtlaSil
  4. Evet kışın oldukça soğuk ve rüzgarlı oluyor

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar Ocak ayında bournemouth a gideceğim tecrübelerinizden yararlanmak istiyorum mail adresinizi paylaşır mısınız...

    YanıtlaSil
  6. Merhaba ,peki otobüs guzergahi nasil belirleniyor? Misal ben Spring Road gitmek istiyorsam hangi guzergahta oldugunu 've hangi otobus binecegimi nasil bilecegim? Birde aylık bilet ucreti nedir otobuslerin ? Bilginiz dahilinde ise sorularm cevaplarsanz çok memnun olurum .Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. hatırladığım kadarıyla ben ana istasyondan güzergahı gösteren broşür almıştım ama otobus duraklarında durakları gösteren tabelalar mevcut. Ayrıca cep telefonunun maps uygulaması orada çok guzel çalışıyor, kullanmanızı tavsiye ederim. trafik ters yönden aktığı için iyice karışabiliyor insanın kafası.

    YanıtlaSil
  8. merhabalar. Boscombe hakkında bir bilginiz var mı acaba?

    YanıtlaSil