23 Aralık 2014 Salı

Londra Gatwick'e yalnız bir yolculuk..

6 Aylık İngiltere vizemi başvurumdan 4 gün sonra aldıktan sonra bir oh çekip gezimiz için notlar çıkarmaya ve biletlerimi almaya  başladım. Ankara’dan ( İstanbul Atatürk Havalimanı aktarmalı ) Gatwick Havalimanı’na biletimi Türk Hava Yolları’ndan her şey dahil, gidiş-dönüş 850 TL’ye satın aldım. Aktarmalı olduğum için her uçuştaki ücretsiz valiz hakkım 20 kg ve 8 kg (55 cm x 40 cmx 23 cm ölçülerinde) el bagajı  idi.

THY Kabin Bagajı Kuralları

Ankara’dan binip İstanbul’a sorunsuzca seyahat ettim. Valizim aktarmalı uçuş olduğu için İstanbul’da  hiçbir işlem yapmama gerek kalmadan Ankara’dan direk transfer oldu. İstanbul’da indikten sonra iç hatlardan dış hatlara yürüyüp oradan da Pasaport Kontrol noktasından geçtikten sonra (Yurtdışı Çıkış Harcınızı unutmayınız) uçağın kalkacağı kapı (Gate) numarasını ekranlardan takip edip uçağa bineceğim noktaya vardım. Hava oldukça soğuk olduğundan üzerinde hiçbir metal parçası bulunmayan deri çizmemi giymiştim. Geçtiğim her kontrol noktasında çizmemi çıkartıp x-ray'den geçirmemi istediler. Siz siz olun kar kış üşürüm demeyin ve çizme giymeyin. Gerçekten sinir bozucu bir durum. Ayrıca uçağa binmeden de değişik bir uygulamaya tabi oldum. Havalimanının içindekiler yetmezmiş gibi bir de tam Gate’in önündeki bekleme koltuklarının oraya tekrar bir güvenlik kurulmuş. Size yolculuğunuz hakkında sorular soruyorlar ve ayakkabınızı çantanızı tekrar kontrol edip bir listeye isim soyad ile birlikte imza atmanızı istiyorlar. Daha önce İngiltere’ye gitmeme rağmen bu uygulamayı “aşırı” bulduğumu da belirtmek isterim..

Bolca kontrol edildikten sonra Gatwick’e uçuşa geçtik. İnmeye yakın İngiltere vatandaşı olmayanlar için dağıtılan “Landing Card” dedikleri formu hostesimizden rica ettim ve doldurdum. Burada pasaport bilgileriniz ve İngiltere’de konaklama yapacağınız adres vs. gibi şeyler soruluyor. Uçak Gatwick Havalimanı’na vardıktan sonra ülkeye giriş için pasaport kontrolüne doğru yürüdüm.Sıra bana geldiğinde en heyecanlandığım zaman oldu sanırım. Görevli kadın çok tatlı olduğundan sorun çıkarmadı sağolsun. Bana sorduğu sorular ise şöyle : “ İngiltere’de 7 gün konaklayacaksınız doğru mu?” “ İngiltere’de yaşayan herhangi bir akrabanız, aile üyeniz var mı?” “İngiltere’ye geliş sebebiniz nedir?” bunları sorup açıklamalarımı uygun bulduktan sonra parmak izimi aldı ve beni ülkeye buyur etti J  Bu kontrolde en çok sorulan şeylerden birisi dönüş biletiniz oluyor. Ben gidiş-dönüş biletimin çıktısını daha önceden pasaportun arasına sıkıştırdığım için görevli direk 7 gün kalıyorsunuz değil mi diye yöneltti soruyu..

Burayı da atlattıktan sonra sıra geldi valizimi almaya.. Yine ekranlardan takip etmemiz gereken bir nokta da  İstanbul uçuşu valizlerinin hangi bölüme indirileceği  olacaktır. “Baggage Claim” yazan tabelaları bularak takip edip ekranlarda örneğin “TK 1111 İstanbul” yazan yazının karşısında 1,2,3 gibi numaralar belirtilecektir. Rakam yazmıyorsa beklemeniz gerekmektedir. Kendi uçuşunuza ait numara göründükten sonra bu bankonun oraya gidin ve valizinizi beklemeye başlayın.Bu işlemler biraz vakit alabiliyor. Ben valizlerin alınacağı numarayı neredeyse yarım saat kadar bekledim. Uçaktan indikten sonra herhangi bir bilet, taksi ya da  yolculuk planlayacaksanız süreyi tahmin edeceğinizden daha fazla tutmakta kesinlikle fayda var.

Baggage Claim
Resimdeki uçuşlar gerçek değildir, örnek amaçlı paylaşılmıştır.

Bagajlarınızı Teslim Alacağınız Bankolar

Valizimi alıp kontrol ettikten sonra taksi transferimle buluşma noktama doğru yol aldım. Çıkışta elinde isimlikler olan kişileri tek tek kontrol ettikten sonra kendi ismimi bulup rahatladım ve valizimi suratsız şoförüme teslim ettim. Sabahın 5'inden beri yollarda sürünen ben değil de sanki oymuş gibiydi!! Transferi ayarladığım site 247airporttransfer, siteye BURAYA tıklayarak ulaşabilir ve gideceğiniz adresin posta kodunu girerek fiyatları hakkında bilgi alabilirsiniz. Eğer bütçeme uygun değil derseniz size iki alternatif daha sunmak isterim. Birincisi Gatwick Express treni ile Londra Victoria İstasyonuna tek yön,tek kişi 17,70 pound, gidiş-geliş alırsanız 31,05 pounda bilet bulmak mümkün.  BURAYA tıklayarak kontrol edebilir veya biletinizi satın alabilirsiniz. En ekonomik yöntem ise National Express Coach denen otobüs seferleri ile yine Londra Victoria İstasyonuna tek yön tek kişi 8 pounda , gidiş belirli sürede + açık geliş ise kişi başı 17 pound. BURAYA  tıklayarak hem seferlere göz atabilir hem de biletleriniz satın alabilirsiniz.